Wat betreft een boodschap

Wij hebben de opdracht gekregen ons te ontdoen van de ketens der wereld. Elk van ons heeft de Woorden van God aangeboden gekregen om zich te voeden om aldus die kracht te krijgen om zich los te rukken. Desade9 verwoord zo mooi hoe wij ons laten kunnen opnemen door die Hand die sterker is dan een briljant maar een schittering heeft sterker dan de zon. Ook al moeten wij misschien dat eerste vervoermiddel vinden, zelfs al stappende kunnen wij de worstelingen hier op aarde achter ons laten.

Citaat

een boodschap

HOGE VLUCHT O, ik heb me ontdaan van de norse boeien der Aarde
En de hemel laten dansen op lach verzilverde vleugels
Zonwaarts ben ik geklommen en verenigd heb ik me met de tuimelende vrolijkheid
Van zongespleten wolken, en honderd dingen gedaan
Waarvan jij niet gedroomd hebt kringen beschreven en gezweefd en gezwenkt
Hoog in de zonverlichte stilte.
Daar zwevend,
Heb ik de schreeuwende wind voortgejaagd en stormde ik
Met mijn vurige toestel door bodemloze zalen van lucht.
Hoger, hoger dan het lange, ijlende, brandende blauw
Heb ik me verheven boven de windgeteisterde hoogten met kalme gratie,
Waar nooit de leeuwerik of zelfs de adelaar vloog
En, terwijl met kalme, rijzende geest ik
De hoge, onbezoedelde heiligheid der ruimte betreden heb,
Stak ik mijn hand uit en beroerde ik het gezicht van God.

2 thoughts on “Wat betreft een boodschap

Geef een reactie - Give a reaction

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.