Wat betreft Geschreven Voor Godsdienst (26Jan.’02)

Betreft het heengaan van iemand voelt men zich, als men dicht bij die persoon stond, in die betrokkenheid gekwetst. Bij die moeilijke momenten weten de mensen dan graag een zondebok te vinden en willen ze maar al te snel de schuld op god steken.

God, de Allerhoogste die een God van Liefde is wil echter niet dat er mensen sterven en heeft voor de mens al jaren de oplossing klaar. Hij heeft ook ieder van ons de hand gerijkt om an te nemen een een gelukzalig leven te vinden. Wij moeten de zending van Jezus en Zijn Zoenoffer ernstig nemen en uitkijken naar de Laatste dagen en het Komend rijk van God wanneer alle pijn, verdriet en dood zal teniet gedaan zijn.

Citaat

Geschreven Voor Godsdienst (26Jan.’02)

God,
soms haat je hem
soms hou je van hem…
ik weet nog goed
toen men oma stierf
toen was ik zo kwaad op god
dat ik niet meer in hem
wilde geloven…
ik dacht dat hij me haatte,
dat moest wel
anders nam hij zo’n dierbaar iemand
toch niet van me af…
jaren gingen voorbij
en al ging de tijd traag
toch heelde ze alle wonden
en, zo ook mijn geloof in god…

Geef een reactie - Give a reaction

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.